17 juni: Openbare koorrepetitie in Bussum

Ongehinderd meedoen? Kom zaterdagmiddag 17 juni naar onze openbare repetitie in Bussum.

Mensen met dementie willen net als ieder ander mens ongehinderd meedoen in het verenigingsleven. Liever dan verzorgd worden, willen ze uitgedaagd worden. Samen met anderen in een koor zingen en met een professioneel orkest een concert geven, is zo'n uitdaging. Maar nog te vaak lopen ze tegen beperkingen aan. Want niet hun haperend brein, maar juist de toegankelijkheid is de grootste drempel.

Laat je niet van de wijs brengen

In het Participatiekoor zingen mensen met én zonder dementie samen. Onder leiding van een professionele dirigent gaan we samen de uitdaging aan en werken we toe naar een onvergetelijk publieksconcert. In het koor krijgen mensen met een haperend brein individuele ondersteuning van een mantelzanger. Dat is een ervaren zanger die zijn/haar liefde voor samen zingen graag met jou deelt. Zoals Ingeborg. In onderstaand filmpje vertelt ze wat het voor haar zangmaatje én haarzelf betekent om samen in het Participatiekoor te zingen.

Samen over de drempel

Ben je nieuwsgierig of het Participatiekoor ook iets voor jou is? Kom dan op zaterdag 17 juni om 14:00 uur naar onze openbare repetitie in de Antoniushof in Bussum, We zingen van alles: van ABBA tot Bach en van Claudia tot Sonneveld.