Culemborg.jpeg

Culemborg

Participatiekoor Culemborg is opgezet door muziektherapeut
Monique van Dijk in samenwerking met Kunst Educatie Culemborg.

Repetitiedata in wijkcentrum De Salaamander

Informatie

Op vrijdag 12 april is er om 14.30 een inlooprepetitie voor nieuwe zangers en bestaande deelnemers. Bij voldoende animo gaan we werken aan een nieuw project.

Concert met pianisten en violist in de Oud-Katholieke Kerk

Op Zaterdag 23 maart om 15.00 uur treedt het participatiekoor Culemborg op in de Oud-Katholieke Kerk. Pianisten Servaas Jacobs en Jan Beijer begeleiden het koor, samen met violiste Jeanne Biessen. Toegangskaarten zijn aan de kerk verkrijgbaar voor €10,-.  Vooraf reserveren kan via monique@participatiekoor.nl

Oud-Katholieke Kerk, Varkensmarkt 18, 4101 CL Culemborg

RepetitielocatieWijkcentrum de Salamaander, Heimanslaan 2, 4102 JA Culemborg

Dirigent: Ines Leijen

Ines Leijen studeerde Schoolmuziek aan het Utrechts Conservatorium. Als bijvakken koos zij piano en saxofoon en ook koordirectie en muziektheorie zijn belangrijke onderdelen bij deze studie. Aanvankelijk gaf zij vooral saxofoonlessen en losse workshops op het gebied van zang, ensemble, jazz, theatermuziek, instant composing en improvisatie. Het leiden van koren ging een belangrijke plek innemen. Zangkoren 'Sophie's Voice', 'Waar het asfalt ophoudt', 'Furore', 't Zamiko' en de 'Utrecht Travel Singers' zijn alle geïnitieerd door Ines Leijen. Voor haar zangkoren schreef zij talloze arrangementen en enkele composities. Ines gaf workshops o.a. voor Buitenkunst, Huismuziek, Stichting Jazz Utrecht en Stichting Volksmuziek Nederland. Dat geeft haar ruime ervaring in het omgaan met allerlei groepen, die vaak bestaan uit mensen met uiteenlopende muzikale achtergronden. Haar workshops zijn doelgericht: de groep kan aan het eind een stuk muziek of een lied uitvoeren. De activering, het plezier en de onderlinge samenwerking zijn aspecten van het instuderen. In Culemborg is zij onder andere dirigente van het ouderenkoor “Riversound”.

www.inesleijen.nl

Repetitoren