oefen-_concert-locatie.jpg

Maatschappelijke, culturele of zorglocatie?

Participatiekoor zoekt oefen- en concertlocaties!

Een bijzonder podium

Oefen-/concertlocatie anker

Een bijzonder effect

In een participatiekoor zingen mensen met dementie elke week samen met gezonde mensen en professionele muzikanten onder leiding van een dirigent en een muziektherapeutisch projectleider echte klassiekers. Zo werken zij toe naar een groots optreden 2x per jaar, waar iedereen versteld staat van de muzikale kwaliteit en ontroerd raakt door wat mensen met dementie nog kunnen en hoe zij daarvan opbloeien. Voor deze repetities en optredens zijn locaties nodig. Als ANBI stichting doen wij hiervoor een beroep op maatschappelijke, culturele en zorglocaties om op tijden dat dat hen goed uitkomt dergelijke ruimten beschikbaar te stellen aan onze participatiekoren, om niet of tegen gereduceerd tarief.

Wat levert het jouw organisatie op als je repetities of concerten van een participatiekoor mogelijk maakt?

Naast onze dankbaarheid bereik je hiermee doelgroepen die je normaal minder of pas later (of te laat) bereikt. Met een sterk vergrijzende maatschappij en het toenemend belang van inclusie wordt dit steeds belangrijker.

Daarnaast is het participatiekoor koploper als het gaat om vernieuwing in de zorg voor mensen met dementie en de rol die culturele interventies hierin kunnen spelen. Zodoende hebben wij de volle aandacht van en strategische relaties met stakeholders in de zorg, overheid als de culturele sektor, die op die manier ook in positieve zin in aanraking komen met uw organisatie.

Maatschappelijke locatie.jpeg

Maatschappelijke locatie

Onze participatiekoren repeteren voornamelijk in kerken, buurthuizen, gemeenschapscentra of andere maatschappelijke locaties.

Het mogelijk maken voor mensen met dementie om klassiekers mee te zingen in een koor met gezonde mensen en beroepsmuzikanten, met bewezen positieve effecten op hun welzijn, is natuurlijk iets wat bij uitstek past bij locaties met een duidelijke maatschappelijke functie. Bovendien draagt het sterk bij een de positieve beeldvorming over die locatie.

Meer weten? Laat het ons weten!

Culturele locatie

De participatiekoren breiden zich geleidelijk uit naar elke gemeente. Elk participatiekoor geeft 2x per jaar een groot concert in haar Gemeente, waarvoor wij zelf de ticketing regelen en waarnaar gemiddeld zo'n 300 mensen komen kijken. Deze events krijgen steevast de nodige positieve media-aandacht vanwege het bijzondere, maatschappelijke en sympathieke karakter ervan. Dit straalt natuurlijk af op de locaties die zo'n concert mogelijk maken. Run jij een culturele locatie, treedt dan eens met ons in contact hierover.

Zorglocatie.jpeg

Zorglocatie

Wij werken veel met verpleeghuizen samen als repeteerlocatie voor onze participatiekoren. Hoewel het met name nog thuis wonende mensen met dementie zijn die meedoen, zijn er mogelijk ook bewoners die nog kunnen meedoen. Voor bewoners die dat niet kunnen, is alleen al het kijken ernaar een top dagbesteding.

Daarnaast maken de thuiswonende koorleden met dementie positief kennis met hun mogelijk toekomstig verpleeghuis en heeft dit alles een positief PR effect op je organisatie. Interesse? Laat het ons weten!

Anker 1
Anker 2

Gaan we aan tafel?

Overweeg jij als maatschappelijke locatie, culturele locatie of zorglocatie ruimte bieden aan onze participatiekoren om te repeteren en/of op te treden en daarvan de positieve maatschappelijke en publicitaire effecten genieten? Laat het ons dan weten via onderstaand contactformuliertje. We gaan graag aan (de fysieke of virtuele) tafel om de mogelijkheden te bespreken. We zijn ervan overtuigd dat dit in een win-win situatie kan worden gegoten!

Geïnteresseerd als:

Bedankt voor de inzending!

Check je mailbox voor onze reactie.