Beroepsmuzikant.jpeg

Als muzikant spelen in de zorgsektor?

Dat kan in een participatiekoor!

beroepsmuzikant anker

Muziek met betekenis

Ben jij een professionele vocalist(e), instrumentalist(e), repetitor of dirigent? Dan ligt er mogelijk een hele nieuwe markt voor je open, nl. de zorg. Muziek wordt steeds meer ingezet als interventie in het kader van wat de "positieve gezondheid" wordt genoemd. Als beroepsmuzikant werken voor dergelijke zorginitiatieven betekent dus niet alleen muziek maken voor geld en de muzikale kick, maar ook voor de grote betekenis die dit heeft voor de levenskwaliteit van mensen met bepaalde ziektebeelden. Het Participatiekoor is één van de koplopers in het veld van muziek in de zorg, in casu de zorg voor mensen met dementie. Geselecteerd worden voor zo'n Participatiekoor betekent voor beroepsmuzikanten dus:

Groeiende markt

Meer kunnen

Muziek in de zorg is een nieuwe en groeiende markt voor muzikanten met affiniteit met dit veld.

Eenmaal actief als muzikant in een Participatiekoor is de kans op terugkerend werk groot.

Naast de geldelijke inkomsten levert het Participatiekoor je extra voldoening van je werk op.

Werk met betekenis

Felix van den Hombergh

dirigent

Ik probeer zo goed mogelijk in te spelen op de muzikale kwaliteiten van de koorleden en het beste in hen naar boven te halen.”

Philip Scheltens

Bach kenner

Het Participatiekoor raakt je in het hart. Zo wil Bach elke dag wel horen!

Bas van Houte

dirigent

Mensen met een haperend brein moeten zich beseffen dat ze ertoe doen. Met muziek kan iedereen mee blijven doen, vooral met Bach.

Een kans voor jou?

Door mee te zingen, te spelen of te dirigeren in een Participatiekoor, heb je de mogelijkheid om (terugkerende) inkomsten te genereren uit een markt waaruit je zelfstandig waarschijnlijk geen of minder inkomsten uit zou kunnen genereren, namelijk de zorg. Wij zoeken beroepsmuzikanten van elke soort door heel Nederland. Heb je affiniteit met onze doelstellingen? Heb je interesse geselecteerd te worden voor meespelen in een Participatiekoor bij jouw in de buurt? Of voor andere muziek in de zorg initiatieven? Bekijk dan onze uitlegvideo en meld je aan met onderstaand interesse formulier. Wij nemen van daaruit snel nader contact met je op.

Geïnteresseerd als:

Bedankt voor de inzending!

Check je mailbox voor onze reactie.