Hosha Na!
Het mooiste uit de Matthäus passion

Voor zangers met en zonder dementie!

Hosha Na!

Zing met ons mee. In 40 dagen naar Palmpasen. Het Participatiekoor, Radio Filharmonisch Orkest en Jeugdkoor Spaarne nodigen zangliefhebbers met dementie én zonder dementie (mantelzangers) van harte uit zich aan te melden voor onze grote onvergetelijke meezing-passie 'Hosha Na'!

Lees meer anker
doelstelling.jpg

Elke zangliefhebber kan meedoen!

Heb je een haperend brein en wil je eindelijk weer samen zingen? Of ben je een ervaren amateurzanger en wil jij iemand met dementie een steuntje in de rug geven? Meld je dan nu aan en zing met ons mee! In het participatiekoor zingen mensen met dementie samen met ervaren koorzangers zonder dementie. Deze laatsten fungeren als mantelzangers . Zij steunen de zangers met een haperend brein. Dit gebeurt in vaste koppels die samen thuis oefenen. Zing jij al samen met een mantelzanger? Dan kun je je als duo aanmelden. Is dat nog niet het geval, meld je dan aan als zanger met dementie of als mantelzanger. Na je aanmelding stellen we je jullie aan elkaar voor!

8c98cc_3fc4535e22184aec9f2cdbb1aa24dc84~mv2.jpg

Meer zang, minder zorg!

Hoe mooi is het om met 200 zangers mee toe doen aan één groot meezing-concert? Begeleid door het Radio Filharmonisch Orkest! En of je nu veel of weinig koorervaring hebt, is niet belangrijk. Plezier in samen zingen staat voorop. En je staat er niet alleen voor. Want in het Participatiekoor krijg je alle ondersteuning die je nodig hebt om lekker mee te kunnen zingen! Meer dan 300 andere zangliefhebbers met dementie en hun mantelzangers gingen je al voor. Allemaal delen ze dezelfde ervaring: in het Participatiekoor doe je mee, zangervaring of niet ! En… vanwege corona doen we het veilig.

Matthäus_Passion.jpeg

Hoe en wanneer wordt gezongen?

Vanaf zaterdagmiddag 5 maart 2022 kun je meedoen met 6 live online meezing-middagen. Na je aanmelding sturen wij je jouw zangboek thuis en krijg je toegang tot de online repetities.
De online meezing-dagen volg je samen met je mantelzanger. Hij of zij helpt je met het instuderen van de muziek. Als het nodig is helpt je mantelzanger ook met het bedienen van de computer. Zo oefenen alle deelnemers uit het hele land samen de mooiste koren en koralen uit de Matthäus Passion, onder leiding van onze dirigent Piet Philipse en repetitor Dirk Out. Dat is veilig samen zingen! De online meezing-dagen vinden plaats op zaterdag 5, 12, 19, 26 maart, 2 en 9 april. Telkens van 15.00 tot 16.30 uur. Bekijk hier het programma-overzicht.

documentaire

Waar werk je naar toe?

Op zondag 10 april 2022 om 16:00 uur komen alle deelnemers uit het hele land bij elkaar in het Muziekcentrum van de omroep in Hilversum. Daar worden we ontvangen door het Radio Filharmonisch Orkest, solisten van het Groot Omroepkoor én het Jeugdkoor Spaarne. Samen met hen geven we dan een prachtig concert met alles wat jullie thuis en op de meezing zaterdagen hebben geoefend: de hoogtepunten uit de Matthäus Passion. Dit concert zal grote aandacht krijgen van media, dus pak dat Podium! Het zal een onvergetelijke ervaring worden die je ook nog terug kunt zien op opnames die we maken, als blijvende herinnering.

De_Matthäus_Passion.jpeg

Wat kost het en wat krijg je?

Deelname kost € 75, voor mantelzangers is het gratis. Daar zit in:​​

• Je eigen mantelzanger met wie je thuis samen kunt zingen.

• Zangboek, oefenmateriaal en een "Palmpasen reisgids".

• 6 landelijke meezing-zaterdagen met dirigent via livestream.

• Opnamen van de live online meezing-zaterdagen kun je net zo vaak terugkijken als je wilt.

• Wekelijks vragenuurtje met onze dirigent en onze coaches.

• Onvergetelijk meezing-concert met het Participatiekoor en Jeugdkoor Spaarne, onder begeleiding van het Radio Filharmonisch Orkest in het Muziekcentrum van de Omroep.

• Film van het concert, eeuwige roem en onvergetelijke ervaring.

• Klik hier voor het complete programma met data en tijden

Aanmeldblokken

Meld je nu hier aan:

Franc Jansen - testimonial 1 meezingen met dementie.tiff

Zangers met dementie

Zing lekker mee in Hosha Na!

Van zingen word je blij en je wordt volledig ondersteund. Doe daarom ook mee! Na je aanmelding stellen we je voor aan een mantelzanger.

muziektherapie.jpg

Mantelzangers

Zing en coach mee in Hosha Na!

Hou je van zingen en andere mensen helpen? Doe dan ook mee! Na je aanmelding stellen we je voor aan een zanger met dementie.

doelstelling.jpg

Duo's van beiden

Doe samen mee in Hosha Na!

Zingen jullie al samen? Dat is top! Meld je dan samen aan als duo. Na aanmelding ontvang je direct alle materialen ter ondersteuning.

Onze partners