Casemanager dementie?

Maak kennis met het participatiekoor!

Positiviteit en zelfstandigheid

Casemanager anker

Als casemanager dementie ben jij de spin in het web tussen client, zorg, sociaal domein en welzijn. Met als doel de kwaliteit van leven en de zelfstandigheid van cliënten te bevorderen en de mantelzorgers te ondersteunen. Het geven van tips en adviezen over dagbestedingen of interventies die daaraan positief kunnen bijdragen is daarvan een belangrijk onderdeel. Met het participatiekoor krijg je in dat kader een mooi beproefd instrument bij, dat zowel een effectieve interventie als een geweldige dagbesteding blijkt. Bekijk daarom eens deze korte uitlegvideo over hoe het werkt. De effecten zijn samengevat:

Meer plezier

Meer kunnen

Deelnemers hebben meer plezier, levensvreugde, sociale contacten en gevoel van eigenwaarde.

Meer kunnen

Deelnemers vertonen verbeterde cognitieve functies en spraak, zelfvertrouwen en zelfstandigheid.

Deelnemers hebben minder zorg-behoefte en betere relaties met zorgpersoneel en familie.

Minder zorg

Dirk de Wachter

Dr. Dirk de Wachter
psychiater

Om mensen met dementie een waardig leven te bieden, moeten we niet inzetten op nóg meer zorg, maar op meer waardigheid.

Helen Passchier

coördinator Zorg & Sociaal domein

Het Participatiekoor is een schoolvoorbeeld van dementievriendelijkheid.

Desiree te Marvelde

senior programmamanager ZonMw

In het Participatiekoor zingen verbindt het verleden met het heden in en tussen mensen.

Participatiekoor in je pallet?

Wil je weten of deelname aan een participatiekoor ook iets is wat je jouw cliënten met dementie en hun mantelzorgers kunt adviseren? Wil je cliënten aanmelden of misschien zelfs helpen een nieuw participatiekoor te starten in jouw werkgebied, als dat er nog niet is? Leg gerust contact met ons via onderstaande formuliertje, we reageren dan in de regel snel. We gaan graag de samenwerking aan om zo meer mensen met dementie en hun mantelzorgers de mogelijkheid te bieden deel te nemen aan een participatiekoor.

Geïnteresseerd als:

Bedankt voor de inzending!

Check je mailbox voor onzer reactie.