30 mrt. EenVandaag zendt reportage uit over Meezing Matthäus

82 zangers van het Participatiekoor en Bachkoor Holland samen met Concertgebouw Kamerorkest voeren Matthäus Passion uit in de Nieuwe Kerk Delft
foto: Jaap Kroon.

Op zaterdag 30 maart om 18:18 uur zendt EenVandaag op NPO 1 een prachtige reportage uit over het Participatiekoor en ons concert de Meezing Matthäus voor mensen met dementie, in samenwerking met Bachkoor Holland en het Concertgebouw Kamerorkest.

Voor de reportage volgde Caroline van den Heuvel, samen met haar cameraman en geluidsman enkele zangers van het Participatiekoor Haarlem en bezocht ze een repetitie.

"Ik vind het heerlijk", zegt Leonne. "Mijn gezicht tintelt helemaal als ik heb gezongen. En dan denk ik, goh het zit er allemaal nog. Ik ben helemaal niet zo gek. Doe mij nog maar niet weg, er zit nog genoeg, dat gevoel geeft het mij." Eveline beaamt dit. "Leonne leeft helemaal op als we naar het koor gaan. Ik haal haar op en op doordeweekse dagen oefenen we thuis nog een aantal partijen."

Bekijk hier de reportage van EenVandaag

Het hele artikel kun je lezen op de website van EenVandaag.