Terugkijken: Defeating Dementia, Den Haag

Bekijk hier de aftermovie van de conferentie Defeating Dementia en ons concert. Op 2 oktober organiseerden het ministerie van VWS en de World Dementia Council een conferentie om internationaal meer aandacht te vragen voor dementie.

Naast de oproep om te blijven investeren in wetenschappelijk onderzoek en daarin ook internationaal samen te werken, was er ook aandacht voor de noodzaak van maatschappelijke inclusie van mensen die leven met dementie. Ook dat is hard nodig, want nog steeds is het niet vanzelfsprekend dat mensen met dementie mee kunnen doen.

Dat zowel de zorg als mensen met een haperend brein veel baat hebben bij maatschappelijke en culturele participatie was aanleiding voor het ministerie van VWS om het Participatiekoor uit te nodigen en tijdens de conferentie een concert te verzorgen. Of om met de woorden van de Directeur Generaal langdurige zorg van het ministerie te spreken:

"Een concert van het Participatiekoor is de perfecte samenvatting van deze hele conferentie"

Kijk en luister hieronder ons concert terug.

Uitvoerenden

Koor: Zangers van de participatiekoren Bussum, Delft en Haarlem

Dirigent: Piet Philipse Solisten: Franc Janssen, Judith Kamerman, Pim Philipse en Liesbeth van der Loop Orkest: Holland Symfonie Orkest Continuo: Dorien Schouten Piano: Thijn Vermeulen Speciale gastzangers: Conny Helder (minister van langdurige zorg), prof. Philip Scheltens (World Dementia Council), prof. Wiesje van der Flier (Alzheimercentrum AmsterdamUMC).