Concertgebouw Kamerorkest begeleidt het Participatiekoor

foto: Peter Tollenaar

Het Concertgebouw Kamerorkest is op woensdag 27 maart het begeleidingsorkest van de Meezing Matthäus, uitgevoerd door de participatiekoren, Jeugdkoor Spaarne en Bachkoor Holland.

Het Concertgebouw Kamerorkest is een ensemble dat is samengesteld uit leden van het Koninklijk Concertgebouworkest te Amsterdam. Sinds de oprichting in 1987 treedt het orkest in binnen- en buitenland op met prominente solisten en dirigenten.

Het Concertgebouw Kamerorkest wordt jaarlijks uitgenodigd door de grootste Nederlandse podia zoals het Koninklijk Concertgebouw te Amsterdam en TivoliVredenburg te Utrecht. In series als Het Zondagochtend Concert en De Vrijdag van Vredenburg is het kamerorkest regelmatig te gast. Ze treedt ook regelmatig op in het buitenland.

De uitvoering van de Matthäus Passion van Bach behoort al 35 jaar tot de vaste pijlers van de Nederlandse Passie traditie. De uitvoeringen op Witte Donderdag en Goede vrijdag worden traditiegetrouw bezocht door leden van het Kabinet en andere prominente gasten.

Cultuurparticipatie wordt volwassen

Dit jaar is het Concertgebouw Kamerorkest dus ook het begeleidingsorkest van onze Meezing Matthäus op 27 maart in de Nieuwe Kerk in Delft. Wij zijn er trots en fier op dat het Concertgebouw Kamerorkest zich samen met ons en Bachkoor Holland, wil inzetten voor artistiek hoogwaardige cultuurparticipatie voor mensen met dementie.

Erik Zwiers, directeur van het Participatiekoor: "Het is een grote eer dat misschien wel het beste orkest van Nederland ons wil begeleiden. De samenwerking met het Concertgebouw Kamerorkest laat zien dat Cultuurparticipatie voor mensen met dementie volwassen begint te worden."

Bestel nu je kaarten

Kaarten zijn verkrijgbaar bij de Nationale Theaterkassa via onderstaande link. Kaarten zijn inclusief programmaboek en bladmuziek.

Datum: woensdag 27 maart 2024

Aanvang van het concert is 16:00 uur.

Nieuwe Kerk, Grote Markt 80, Delft