Daarom gaat Carin naar het Passieconcert in Haarlem

Blog | Nieuws

“Dat mensen met en zonder dementie met elkaar delen wat ze mooi vinden; samen de Johannes Passion zingen, dat lijkt mij heel bijzonder om aanstaande vrijdag te zien en te horen”, vertelt Carin van Empel, werkzaam bij de gemeente Haarlem. “Het wordt een bijzondere avond, met mooie muziek en het heeft een extra dimensie omdat het levensverhaal van Leo wordt verteld.”

Carin gaat aanstaande vrijdag naar het concert, samen met vijf ambassadeurs van Haarlem Toegankelijk. Dit zijn mensen met een beperking, die zich inzetten voor een toegankelijke stad. Eén van die ambassadeurs is Ton, hij is ook bestuurslid van de Participatiekoren. “Het is voor mensen met dementie belangrijk om mee te kunnen blijven doen. Zingen in het Participatiekoor is hiervoor een prachtige manier. Ik vind het mooi om te zien hoe Ton zich hiervoor inzet.”

Kom net als Carin op Goede Vrijdag naar de Mariakerk!

fotocredits: Marisa Beretta