Vier mooie films over de Participatiekoren

“Welke stem heb je? Alt of Sopraan?” “Wat maakt het uit, ik zing toch vals.”

Kijk hier naar vier mooie reportages die NH Nieuws over onze Participatiekoren maakte en luister naar de enthousiaste verhalen van onze zangers!

In de volgende reportage zie je Annie en Fried. Ze zijn al jaren muziekmaatjes. Door de Alzheimer van Fried konden ze niet meer samen in een koor zingen. Tot het Participatiekoor Bergen NH er kwam.

NH Nieuws twijfelde aanvankelijk of het wel een goed idee was om een interviewer voor de camera te zetten die soms moeilijk uit zijn woorden komt. “Hij moet niet voor gek staan.” Inderdaad, maar als we het niet gewoon eens proberen, dan kunnen we mensen met dementie nooit de kans geven om hen te laten doen met wat zij graag willen. Ton is ondanks zijn diagnose nog steeds even nieuwsgierig.

Na maanden repeteren is het dan zover. Het concert in een bomvolle kerk.

Heb je na het zien van deze fimpjes ook zin gekregen om ook mee te zingen? Meld je dan aan. Dat kan nog tot half januari. Je vindt ons in Bergen NH, Haarlem, Helmond en Midden Delfland (Schiedam, Vlaardingen, e.o.).