Participatiekoor samen met Radio Filharmonisch Orkest in Hosha Na!

Blog | nieuws

Eindelijk kan het weer, zingen! En om dat te vieren organiseert het Participatiekoor samen met het Radio Filharmonisch Orkest, het Jeugdkoor Spaarne en solisten van het Groot Omroepkoor, op zondag 10 april 2022 de Grote Onvergetelijke Meezing-Passie ‘Hosha Na!’, waarin de hoogtepunten van de Matthäus Passion ten gehore worden gebracht. De weg er naar toe gaat via een hybride vorm van samen repeteren door zangers met dementie en hun mantelzangers.

Een onvergetelijke ervaring

Hoe mooi is het om met 200 zangers mee toe doen aan één groot meezing-concert? Begeleid door het Radio Filharmonisch Orkest! Dat wordt een onvergetelijke ervaring. Voor mensen met dementie en hun mantelzangers. Zangervaring is daarbij veel minder belangrijk dan plezier hebben in samen zingen. Bovendien krijgen deelnemers met dementie in een Participatiekoor alle ondersteuning die ze nodig hebben om lekker mee te kunnen zingen! En… vanwege corona doen we het veilig.

Veilig samen repeteren

Op zaterdag 5 maart 2022 gaan het van start. Het programma bestaat qua repeteren uit zes online meezing-middagen. Samen met zangers uit het hele land oefenen we een selectie van de mooiste koren en koralen uit de Matthäus Passion. Zangliefhebbers met dementie kunnen aan deze meezing-dagen thuis online meedoen, samen met hun mantelzangers die ze via onze organisatie voorgesteld krijgen, maar kunnen zich ook samen met een eigen mantelzanger aanmelden. Ze krijgen zangboeken, oefenmateriaal en kunnen alle meezing zaterdagen de dag erna al online op film terugkijken. Ook is er een wekelijks vragenuurtje met de dirigent en onze coaches.

Groot Meezing-concert in Muziekcentrum van de omroep

Op zondag 10 april 2022 om 16:00 uur komen alle zangers uit het hele land bij elkaar in het Muziekcentrum

van de omroep in Hilversum. Daar worden we ontvangen door het Radio Filharmonisch Orkest, solisten van het Groot Omroepkoor én het Jeugdkoor Spaarne. Samen met hen geven we dan een prachtig concert met de hoogtepunten uit de Matthäus Passion.

Meedoen?

Meer dan 300 andere zangliefhebbers met een haperend brein deden al met een Participatiekoor mee. Velen hadden al jaren niet meer in een koor gezongen. Sommigen zelfs nog nooit. Maar allemaal delen ze dezelfde

ervaring: in het Participatiekoor doe je mee! En dit Hosha Na! project maakt deze ervaring extra bijzonder! Je kunt meer informatie vinden en je aanmelden op deze pagina.

126 weergaven1 opmerking