Holland Symfonie Orkest creëert verbinding

Op 25 en 31 maart en 2 april begeleidt het Holland Symfonie Orkest (HSO) de Participtatiekoren bij onze concertserie 'Ich will hier bei dir stehen’. En dat is geen toeval.

Het is niet alleen de liefde voor de schoonheid en de kracht van muziek die het Holland Symfonie Orkest en de Participatiekoren bij elkaar brengt. Het zit beide organisaties diep in het DNA verankerd om door middel van muziek betekenisvolle ontmoetingen te creëren. Ontmoetingen waarin we onze passie voor muziek maken delen en samen ontdekken welke krachtige verbindingen hieruit ontstaan.

Onvergetelijke ervaring

Het HSO begeleidt op hoog artistiek niveau uiteenlopende koren. Van kamerkoor tot toonkunstkoor, het HSO zet zich er graag voor in om van elk concert een onvergetelijke ervaring te maken voor zowel de koorzangers als het publiek.

Het Holland Symfonie Orkest is veel meer dan een begeleidingsorkest. Voor elk koor en concert wordt een ensemble van ervaren musici samengesteld. Zo ook voor onze serie Matthäus concerten.

Onder leiding van concertmeester Saskia Viersen begeleiden dertien strijkers en blazers van het HSO onze zangers bij de uitvoering van de Matthäus Passion. Daarmee vormen zij zowel artistiek als persoonlijk een perfecte match met het karakter en de doelstellingen van het Participatiekoor.

Levensenergie

Net als het thema van onze concertserie ‘Ich will hier bei dir stehen, staat ook de samenwerking met het HSO staat in het teken solidariteit en samen nieuwe mogelijkheden ontdekken.

Door samen muziek te maken laten we de levensenergie weer stromen. En muziek geeft de ziel weer een stem. Voor mensen met dementie, die vaak minder goed uit hun woorden komen, draagt dat bij aan hun autonomie en levenskwaliteit.

De samenwerking met HSO biedt hen een unieke mogelijkheid om de eigen talenten en verlangens (opnieuw) vorm te geven. Ze creëert de vrijheid om een artistieke uitdaging aan te gaan en niet patiënt maar zánger te zijn. Ook dát is de menselijke waardigheid die Bach ons met de Matthäus Passion voorhoudt.

Bezoek onze concerten

samen met: