Geef onze zangers met dementie nu een steuntje in de rug!

Blog | Nieuws

Beste zangers, muzikanten, publiek en fans,

Zondagavond 15 maart is het culturele en sociale leven plotsklaps tot stilstand gekomen. Omdat we ons nu moeten onthouden van fysieke sociale contacten worden onze deelnemers met dementie het hardst getroffen. Onze programma’s bieden hen juist de mogelijkheid om sociaal en cultureel te blijven participeren. Dat kan nu even niet meer.

Onze deelnemers met dementie zitten nu thuis of in het verzorgingshuis. Sommigen alleen, anderen samen met hun partner. Het vaste dagritme is overhoop gegooid, want ook de ontmoetingsgroepen, wandelclubs en odensehuizen zijn allemaal gesloten. Bezoek is nagenoeg uitgesloten en zelfs het gezellig samen eten in het restaurant van het verzorgingshuis is nu niet meer mogelijk. Dat maakt het dagelijks leven, dat toch al niet eenvoudig is, extra zwaar.

Wij zien het als onze morele taak om onze deelnemers met dementie, hun partners en verzorgenden nu niet in de steek te laten. In samenspraak met de verzorgingshuizen, casemanagers en andere hulpverleners inventariseren we wat we kunnen doen. Doe jij ook mee?

Erbarme dich!

Wil jij je komende tijd ook inzetten om onze deelnemers met dementie een hart onder de riem te steken? Een kaartje of een handgeschreven brief. Een persoonlijke (gezongen?) videoboodschap of een half uurtje koffiedrinken via skype. Een klein gebaar maakt al een groot verschil. Mogen wij op jouw steun rekenen?

Meld je aan via info@participatiekoor.nl

Volg ons ook op facebook en instagram

Alvast bedankt, namens al onze zangers met dementie!

Erik Zwiers, artistiek leider

Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief: