Erbarme dich voor bewoners Sint Jacob

Wat is Goede Vrijdag zonder de Passies van Bach? Samen een concert geven of de Matthäus Passion bijwonen kan even niet, maar een serenade brengen aan leden van het Participatiekoor wel!

Op Goede Vrijdag zong soliste Annelies van der Vlies het Erbarme voor de bewoners van het verzorgingshuis Sint Jacob in de Hout, waar enkele zangers van Het Participatiekoor wonen. Annelies werd begeleid door violiste Loeki Poncin, cellist Eduard Plagge en op de piano door dirigent Felix van den Hombergh. Het miniconcert werd live uitgezonden via Facebook.

Met dit optreden gaven wij ook het startsein voor de podcast en ons nieuwe platform Wij zijn Nico!: Onvergetelijke Verhalen en muzikale herinneringen in erbarmelijke tijden. Voor en met mensen met dementie, onder leiding van Erik Zwiers en zijn dochter.

Foto door: Zan van Alderwegen