zo 10 apr

Hilversum

Hosha’ Na Live! Het mooiste uit de Matthäus Passion

Het Participatiekoor treedt samen op met het Radio Filharmonisch Orkest, het Groot Omroepkoor en het Jeugdkoor Spaarne in het Muziekcentrum van de Omroep. Mis dit theatrale concert niet!

Tickets zijn niet te koop
Andere evenementen bekijken
Hosha’ Na Live! Het mooiste uit de Matthäus Passion

Tijd en locatie

10 apr 2022, 15:30 – 19:00

Hilversum, Heuvellaan 33, 1217 JL Hilversum, Nederland

Deelnemers

Over dit evenement

Hosha’ Na! Het mooiste uit de Matthäus Passion

Op Palmzondag 10 april presenteert het Participatiekoor samen met het Groot Omroepkoor, het Jeugdkoor Spaarne en het Radio Filharmonisch Orkest, het theatrale concert Hosha’ Na!.

Hoogtepunten uit de Matthäus Passion van J.S. Bach, poëzie en beeldende kunst vloeien in Hosha’ Na! samen tot een bijzondere muzikale voorstelling over hoop en verlangen in onzekere tijden.

Hosha’ Na! Een nieuw verhaal

“Hosha’ Na! Help mij toch! Bevrijd mij!”, riepen de Israëlieten toen zij veertig jaar door de woestijn trokken. “Wijs mij de weg uit deze onherbergzame woestenij naar het Beloofde Land.”

Veertig dagen geleden startten in het hele land mensen met dementie met een bijzonder reis. Na twee jaar binnen te hebben gezeten hebben mensen met dementie hun zangboeken uit de kast gehaald om weer te gaan zingen.

Omdat de coronapandemie nog woekerde begonnen zij thuis met zingen. Ondersteund door mantelzangers studeerden zij de mooiste koralen uit de Matthäus Passion in. En zes zaterdagmiddagen kwamen zij online bij elkaar om via een livestream met het Groot Omroepkoor en Jeugdkoor Spaarne samen te zingen. Onder leiding van acteur Pieter Loef en beeldend kunstenaar Gerard de Bruyne schreven en tekenden velen van hen tijdens deze virtuele reis ook over hun herinneringen naar voorbije tijden, over hun verlangens voor een waardig leven en de hoop nooit meer afgezonderd te worden van hun geliefden.

Op Palmzondag 10 april reizen de zangers met dementie en hun mantelzangers, van Groningen tot Bergen op Zoom en van Amsterdam tot Boxmeer, naar het Muziekcentrum van de omroep in Hilversum. Samen met het Groot Omroepkoor, Jeugdkoor Spaarne en het Radio Filharmonisch Orkest brengen zij speciaal voor u het mooiste uit de Matthäus Passion. Geïnspireerd op de persoonlijke reisverhalen van de zangers uit het land, brengen acteur Pieter Loef en kunstenaar

Gerard de Bruyne en veertien kinderen hun liefdevolle herinneringen en menselijke verlangens in een poëtisch Gesamtkunstwerk tot leven.

Het concert vindt plaats in Studio 5. Het publiek beleeft het concert vanuit Studio 1.

Hosha’ Na! Is het vierde passie-concert van het Participatiekoor. Na een onderbreking van anderhalf jaar zetten wij met deze bijzondere voorstelling onze passie-traditie voort.

• 30 minuten

Inleiding door artistiek leider Erik Zwiers

Muziekcentrum van de omroep

• 1 uur 45 minuten

Aanvang concert Hosha' Na!

Muziekcentrum van de omroep
Nog 1 item beschikbaar