met-dementie-in-een-koor-zingen.png

Je zanghobby voortzetten met dementie?

Dat kan met de juiste ondersteuning!

Als je zingt doe je écht mee!

met dementie anker

Wie te horen krijgt dat hij dementie heeft, raakt vaak al snel een belangrijk deel van zijn sociale omgeving kwijt. Meedoen is ineens niet meer zo vanzelfsprekend. En je omgeving weet vaak ook niet goed hoe ze ermee om moet gaan. Dat is de reden dat veel mensen met dementie vaak al in een vroeg stadium stoppen met de activiteiten die ze het liefste doen. Niet omdat men het niet meer zou kunnen, maar omdat de juiste ondersteuning ontbreekt. Maar met dementie valt vaak nog jaren kwalitatief goed en plezierig te leven. Mits je jezelf blijft uitdagen en je de juiste ondersteuning krijgt. Dan kun je zelfs het dementieproces vertragen!  En dat is precies waar het Participatiekoor voor staat. Wil jij dat ook?

Meer plezier

Meer kunnen

Deelnemers hebben meer plezier, levensvreugde, sociale contacten en gevoel van eigenwaarde.

Meer kunnen

Deelnemers vertonen verbeterde cognitieve functies en spraak, zelfvertrouwen en zelfstandigheid.

Deelnemers hebben minder zorg-behoefte en betere relaties met zorgpersoneel en familie.

Minder zorg

Franc Jansen - testimonial 1 meezingen met dementie.tiff

“Dit ik de Matthaus Passion zing is een statement: zie je wel, dit kunnen wij nog!”

Franc

deelnemer met dementie

Zangeres Marlis met kleindochter Zoë - testimonial 2 meezingen met dementie_edited.jpg

“Oma heeft moeite met praten. Na de repetities spreekt ze weer hele zinnen!”

Zoë

dochter deelneemster

Zing met ons mee!

Zingen in een participatiekoor betekent: meedoen, samen met zestig andere zangers de uitdaging aan te gaan om een concert te geven in kerk of concertzaal. Compleet met begeleidend orkest en jouw geliefden in het publiek. In een Participatiekoor ben je geen mens die vergeet, je bent een zanger en geeft een concert! En je bent niet de enige, want in elk participatiekoor heeft eenderde een haperend brein. Als je mee wilt doen, dan kun je je onderaan deze pagina opgeven voor een participatiekoor bij jou in de buurt. Nodig je vrienden, partner of kinderen dus uit om ook mee te doen! Kom je alleen? Ook dat is geen enkel punt. Er zijn in elk koor genoeg ervaren mantelzangers die jou het juiste steuntje in de rug geven. Tijdens de wekelijkse repetities, maar ook thuis of onderweg naar het concert. Bekijk onderstaande filmpjes voor verdere uitleg of om de sfeer te proeven!

Meer zang, minder zorg, hoe werkt dat?

Schrijf je nu in!

Inschrijven

Wil je meezingen in een Participatiekoor bij jou in de buurt? Of wil je een familielid hiervoor aanmelden? Vul dan hieronder de gevraagde gegevens in. Dan gaan we daarmee aan de slag om zo snel mogelijk een vrij plekje in een participatiekoor in de buurt te vinden. Of we starten gewoon een nieuw koor op. De (eigen) bijdrage voor het halfjaarlijks of jaarlijks lidmaatschap kan per Gemeente verschillen, afhankelijk van bijvoorbeeld de bijdrage uit WMO, WLZ, Zvw, aanvullende verzekering of fondsen, maar zal  tussen € 75 en € 180 per halfjaar liggen. Voordat je aanmelding definitief is, is dat duidelijk. Heb je nog andere vragen? Gebruik dan ook onderstaand formuliertje. We nemen dan snel contact met je op.

Geïnteresseerd om mee te doen als:

Bedankt voor de inzending!

Check je mailbox voor onze reactie.